Fandom

Гра Престолів

Тірелли

270статей у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

Тірелли — одна із шляхетних родин Вестероса.

Анонс Редагувати

Вони правлять Простором — великими, родючими і густонаселеними землями на південному заході континенту.

Родовий замок Тіреллів — Хайгарден.

Зараз на чолі великого будинку стоїть Оленна Тірелл.

ІсторіяРедагувати

До подій серіалуРедагувати

Будинок Тіреллов був гілкою будинку Гарднеров, давніх королів Простору. Століттями Тірелли служили як кастеляны Хайгардена. Поступово їх могутність зростав, вони ставали сильнішими і навіть скреплялили узи шлюбу з могутніми благородними будинками Простору.

Під час Завойовницької війни король Мерн Гарднер був спалений живцем у битві, яка отримала назву Поле Вогню, його вбили дракони Таргаріенов. Померли також його спадкоємці. Після цього Харлен Тіреллі добровільно здав Хайгарден Эйгону Таргариену, той в нагороду зробив Тирелла лордом Хайгардена і верховним лордом Простору, хоча в Просторі були і інші благородні будинку з більш близькими родинними зв'язками з Гарднерами.

Історію Тіреллов чудово характеризує їх герб — за красою троянди ховаються шипи. Тірелли здаються чесними і справедливими, на ділі вони не менш хитрі, ніж Ланністери, і їм не чужі палацові інтриги і політичні ігри.

Протягом багатьох років у військових конфліктах Тірелли завжди приєднувалися до тих, хто з найбільшою ймовірністю повинен вийти з конфлікту переможцем. Це було і під час завоювання Таргаріенов, і під час повстання Роберта. Під час повстання Роберта Тірелли здобули переконливу перемогу у битві біля Эшфорда, а потім обложили Штормовий Межа. Але після смерті Божевільного короля вони відразу здалися і присягнули на вірність Роберту Баратеону.

1 СезонРедагувати

Будучи коханцем Ренлі Баратеонов, Лорас Тіреллі запевняв його, що його будинок буде підтримувати претензії Ренлі на престол, сам Ренлі був не дуже впевнений, що йому слід ставати королем, але пізніше все ж погодився. Ренлі намагався переманити на свою сторону Эддарда Старка, але той відмовив йому. Тоді Ренлі і Лорас втекли з Королівській Гавані у Штормові землі, де Ренлі проголосили королем Хайгардена, і він оголосив про свої домагання на залізний трон.

Сезон 2Редагувати

На бік Ренлі перейшла вся армія Тіреллов в 100 000 осіб. Щоб скріпити союз, Ренлі одружився на Маргери Тіреллі. Маргери знала про гомосексуальні стосунки Ренлі з її братом Лорасом, але її це не хвилювало, так як вона розуміла, що даний шлюб потрібен їхнього дому. Тим не менш, її непокоїло те, що Ренлі відмовляється вступати з нею в інтимний зв'язок, що унеможливлює народження спадкоємця.

Робб Старк намагався укласти альянс з Ренлі, але переговори не встигли завершитися, так як Ренлі був убитий тінню, народженої Мелісандрою, союзником Станніса Баратеона. Тірелли повернулися в Хайгарден. Петіро Бейліш провів успішні переговори з Тиреллами і умовив їх перейти на бік Ланністеров і короля Джоффрі. Об'єднаний альянс Ланністеров і Тіреллов допоміг силам короля відстояти столицю під час битви у Черноводной. Щоб скріпити альянс, Джоффрі погодився одружитися на Маргери після закінчення війни.

Сезон 3Редагувати

Після укладення альянсу з Ланністеров Тірелли відновили постачання продовольства в столицю, яка припинилася, коли вони приєдналися до Ренлі. У столицю приїхала бабуся Маргери і мати Мейса Оленна Тіреллі. Від Санса Старк вона дізналася про жорстокості Джоффрі, але сприйняла новину, як і Маргери, спокійно. Оленна пояснила, що чоловіка вдома Тіреллі хороші воїни, але не так розумні і нічого не тямлять у політиці та інтригах, тому цим доводиться займатися жінкам їх будинку.

Тайвін Ланністер, піклуючись про зміцнення позицій свого будинку, мав намір видати заміж свою дочку Серсо за Лорас Тирелла. Оленна була категорично проти цього, так як вважала Серсо старої і боялася, що вона не зможе народити Тиреллам спадкоємця. Тим не менш, їй довелося погодитися, так як Тайвін погрожував видати розпорядження про включення Лорас в ряди Королівської гвардії, що автоматично позбавило б його права одружуватися і вічне володіння свого батька. З-за цього Оленне довелося погодитися на шлюб Лорас і Серсеи.

Сезон 4Редагувати

На весіллі Джоффрі і Маргери король отруєний за допомогою отрути. Через деякий час було укладено нову шлюбна угода, згідно з якою Маргери повинна вийти заміж за Томмена, молодшого брата Джоффрі, який зайняв після нього залізний трон. Мейс Тіреллі отримав місце у Малому раді.

Сезон 5Редагувати

Поки лорд Мейс Тіреллі відлучається з столиці у Браавос, його сина Лорас, а потім і королеву Маргери хапають брати Горобці і садять у в'язницю. Відроджене Святе воїнство звинувачує їх у гріхах перед Сімома.

Сезон 6Редагувати

Королева Маргери завойовує розташування Його Воробейшества. Вона переконує короля Томмена укласти союз з горобцями. Над Лорасом влаштовують суд Сімох в септе Бейлора, де він кається у своїх гріхах і відмовляється від титулу і прав на Хайгарден. Під час суду під септой відбувається вибух дикого вогню, організований Серсеей. У септе, серед інших, гинуть Мейс, Лорас і Маргери.

Оленна Тіреллі, спустошена після загибелі свого сина та онуків, відправляється в Дорн, де зустрічається з Элларией Сенд, Піщаними змійками і Варісом. Їй пропонують укласти союз з Дейенеріс Таргаріен, щоб помститися Серсее за скоєне.

ПредставникиРедагувати

Васальні будинкуРедагувати

Військові силиРедагувати

Простір — найбільш родючий і густонаселений регіон Вестероса, що робить Тіреллов дуже багатими і дозволяє утримувати величезну армію в 100 000 осіб. Тірелли можуть скликати і озброїти армію, яка майже в два рази більше армії будь-якого іншого будинку Вестероса. У солдатів також відмінне обмундирування, майже всі солдати носять зброю.

ГалереяРедагувати

Цікаві фактиРедагувати

  • Символ будинку Тіреллів схожий на герб роду Тюдорів.
  • Згідно книгам у Мейса Тирелла і леді Аллерии було четверо дітей — Уиллас, Гарлан, Лорас і Маргери, при цьому Лорас був молодшим сином і, відповідно, не був спадкоємцем. Згідно HBO Viewer's Guide до першого сезону у Тіреллов четверо дітей, як і в книгах. Але з HBO Viewer's Guide до другого та третього сезону прибрали Уилласа і Гарлана, а в третьому сезоні було підтверджено, що Лорас є спадкоємцем Хайгардена. Також йому були передані сцени з книг з участю Уилласа і Гарлана.
  • У книгах Сансу Старк хотіли видати за Уилласа Тирелла, який є старшим сином і спадкоємцем Хайгардена, він прекрасно освічений, ввічливий і чемний молодий чоловік, пошкодив ногу на турнірі. А Гарлан Тіреллі був вправним воїном, брав участь у битві біля Черноводной, і в книзі саме він просив Джоффрі взяти в дружини Маргери.
  • Будинок Тіреллов приречений на вимирання, так як серед сім'ї Тіреллов залишилася в живих лише Оленна, а вона дуже стара щоб народити спадкоємця.

Виноски Редагувати

Шаблон:Тірелли

Шляхетні родини
Королівські землі Баратеони з Королівської Гавані · Баратеони з Драконячого Каменю · Таргарієни · Блекфайри · Блаунти · Веларіони · Ріккери · Росбі · Слінти · Стокворти · Торни · Холларди
Північ Старки · Болтони · Амбери · Гленмори · Гловери · Дастіни · Карстарки · Кассели · Локі · Мандерли · Марші · Мормонти · Ріди · Рісвелли · Сервіни · Толхарти · Уайтхілли · Форрестери · Хорнвуди
Річкові землі Таллі · Фреї · Бейліши · Блеквуди · Бракени · Вуди · Дарри · Квохеріси · Лотстони · Мадди · Маллістери · Мутони · Смолвуди · Стронги · Тауерси · Уенти · Харровеї · Еренфорди
Долина Аренів Аррени · Ігени · Корбреї · Ліндерли · Мури · Ройси · Толлетти · Уейнвуди · Хантери
Західні землі Ланістери · Вестерлінги · Грінфілди · Кастерли · Клігани · Крейкхолли · Лорхи · Леффорди · Марбранди · Пейни · Рейни · Сарсфілди · Серрети · Свіфти · Ярвіки
Штормові землі Баратеони · Дюррандони · Грандісони · Дондарріони · Карони · Коннінгтони · Сванни · Селми · Сіворти · Тарти · Тойни · Тренти · Ерроли · Естермонти
Простір Тірелли · Гарднери · Бісбери · Окхарти · Редвіни · Тарли · Флоренти · Фоссовеї · Хайтауери · Ешфорди
Дорн Мартелли · Айронвуди · Алліріони · Блекмонти · Гаргалени · Дальти · Дейни · Джордейни · Кворгіли · Манвуди · Сантагари · Уллери
Залізні острови Грейджої · Хоари · Блектайди · Ботли · Гудбразери · Мерліни · Харлоу

Випадкова вікі