FANDOM

Старки
House-Stark-heraldry.jpg
Герб Сірий лютововк на білому фоні
Девіз «Зима близько»
Титул(и) Королі Півночі (раніше)
Лорди Вінтерфелла (раніше)
Захисники Півночі
Верховні Лорди Півночі
Місто Вінтерфелл
Область Північ
Глава Бран Старк/Санса Старк
Наступник Рікон Старк
заснований 8 000 років тому (згідно міфів)
Засновник Брандон Будівельник (згідно міфів)
Зброя роду Лід

Старки (англ. House Stark) — великий дім Вестеросу, правителі Півночі.

Дуже стародавній рід, вважається, що їх родовід не переривався з часів Брандона Будівельника, який жив десь вісім тисяч років тому. Як і багато інших будинків Півночі, вони зберегли віру в Старих Богів.

Історія Редагувати

До подій серіалу Редагувати

Довгий час Старки правили своєю областю як Королі Півночі. Але після вторгнення на Вестерос Ейгона I Таргарієна король Торрхен Старк здався, побачивши драконів, яких старий Таргарієн привів з собою на битву. Так Старки отримали титул «верховних лордів Півночі» і стали служити королю на залізному троні як хранителі Півночі.

Через триста років лорд Еддард Старк поріднився з будинком Таллі, одружившись на Кейтілін Таллі.

Під час повстання Роберта Баратеона Еддард і його люди воювали на стороні Роберта і допомогли йому зійти на трон.

Сезон перший Редагувати

Еддарда Старка заарештували за зраду, а трохи пізніше стратили. Його син Робб Старк скликав прапори з метою звільнити батька. Після його смерті лорди Півночі стали думати, за кого битися у війні, і зрозуміли, що не хочуть боротися ні за кого, крім короля Півночі, як у давні часи. Робб був оголошений королем Півночі, Північ приєдналась до війни, щоб помститися за Неда і відвоювати собі незалежність.

Сезон другий Редагувати

Армія Робба Старка здобула ряд перемог у Річкових землях, при цьому до нього приєдналися лорди Річкових земель, які є васалами його діда, Хостера Таллі. Армія перемістилася на територію Західних земель.

Сезон третій Редагувати

Дім Баратеонів з Королівської Гавані став найсильнішою фракцією у війні, так як на їх стороні Ланістери і Тірели. Деякі люди Робба, зокрема, його прапороносець Рікард Карстарк, почали втрачати віру в нього. Справа в тому, що ще під час подій першого сезону був укладений шлюбний договір з Фреями, за яким Робб повинен був одружитися на одній з дочок Уолдера Фрея, але Робб порушив обіцянку і одружився з любові на Талісі. Також із-за матері Робба опинився на волі важливий військовополонений — Джеймі Ланістер.

Армія жителів півночі досягла Харренхола, де вона була готова битися з Григором Кліганом, але Кліган покинув замок, перед цим убивши сотні військовополонених півночі. Пізніше дядько Робба Едмур Таллі зробив помилку, загубивши Клігана і дозволивши йому відступити до Скелі Кастерлі. А Рікард Карстарк не послухався Робба і вбив двох полонених дітей, племінників Тайвіна Ланністера. За це Робб відрізав Рікарду голову, і люди Карстарків покинули його. Роббу довелося шукати нових союзників, і він вирішив відновити мир з Уолдером Фреем. Той погодився, зажадавши, щоб Едмур одружився на одній з його дочок. Армія Півночі зібралася в Близнюках, щоб відсвяткувати весілля. Події, що сталися там, отримали назву Червоне весілля. Фрей і Русе Болтон зрадили Робба, в результаті бійні загинули Робб, його дружина Таліса, мати Кейтілін, лорди Півночі, і практично вся армія.

До цього часу молодші брати Робба Бран і Рікон вже давно вважалися загиблими, всі думали, що їх стратив зрадик Робба - Теон Грейджой, але насправді хлопці втекли. Спадкоємицею стала вважатися Санса Старк. Незадовго до бійні в Близнюках Сансу проти її волі видали заміж за Тіріона Ланістера. За задумом Тайвіна Ланістера, дитина Санси і Тіріона стане верховним лордом Півночі, а поки він не народився і не виріс, хранителем і правителем Півночі призначений Русе Болтон, в подяку за допомогу Ланістерам у винищенні Старків.

Сезон четвертий Редагувати

Болтони попрямували в сторону Вінтерфелла, щоб зайняти родовий замок Старків і правити Північчю звідти.

Планам Тайвіна не судилося збутися, тому що спочатку Санса залишила чоловіка і втекла з Королівської Гавані, а пізніше зник і Тіріон. Їх шлюб не був консумірованим, а тому вважався недійсним.

Сезон п'ятий Редагувати

Петир Бейліш домовився з Болтонами про весілля Санси і Рамсі, незважаючи на протести новоспеченої нареченої. Болтони таким чином хотіли зміцнити свої позиції на Півночі. Але не всі мешканці цього регіону їх любили і підтримували, і Сансі було таємно доставлено повідомлення, в якому говорилося, що у Старків досі є прихильники, і в разі чого їй допоможуть. Незабаром дівчина дізналася від Теона, що Бран і Рікон, ймовірно, до сих пір живі. Після весілля, життя Санси стало нестерпним, а потім до Вінтерфелла підійшла армія Станніса, і захисники замку вирушили йому назустріч. Скориставшись моментом, Санса і Теон втекли.

Джон Сноу був підступно вбитий на стіні братами Нічної Варти.

Представники Редагувати

  • Лорд Еддард Старк, на прізвисько Нед, колишній глава сім'ї, верховний лорд Півночі, хранитель Півночі, лорд Вінтерфелла, десниця короля Роберта Баратеона. Був помилково звинувачений у зраді і страчений за наказом Джоффрі Баратеона.
    • Його дружина, леді Кейтілін з дому Таллі, вбита на Червоному Весіллі Чорним Уолдера.
    • Король Робб Старк на прізвисько Молодий Вовк, лорд Вінтерфелла і король Півночі. Старший син Еддарда і Кейтілін. Убитий Русе Болтоном на Червоному Весіллі.
    • Леді Санса Старк, старша дочка Еддарда і Кейтілін, була заручницею в Королівській Гавані, а потім насильно видана заміж за Тіріона Ланністера. Пізніше видана заміж за Рамсі Болтона. Вважається, що вона - останній вижив законний представник будинку Старків.
    • Арья Старк,молодша дочка Еддарда і Кейтілін. Багато хто вважає її безвісти зниклою, насправді вона вирушила в Браавос. На даний момент повернулася в Вестерос і знаходиться в річкових землях.
    • Бран Старк, другий син Еддарда і Кейтілін, вважається вбитим Теоном Грейджоя, насправді разом з молодшими представниками будинку рідов відправився за Стіну.
    • Рікон Старк, молодший син Еддарда і Кейтілін, вважається вбитим Теоном Грейджоєм, насправді біг і разом з Ошей в Останнє Вогнище, де був відданий Маленьким Джоном Амбером і виданий Рамсі Болтону. Убитий Рамсі Болтоном перед Битвою Бастардів.

Виноски Редагувати

Північ
Правителі Болтони · Старки
Столиця Вінтерфелл (Зимосіч) · Дредфорт
Поселення Барроутон · Біла Гавань · Вдові Дозор · Вершина · Дипвуд Моп · Залізний Форт · Замок Сервін · Кархолд · Ведмежий острів · Олдкасл · Останній Осередок · Рамсгейт · Рів Кейлин · Джерельна Переправа · Сірководневий Дозор · Торрхенов Доля · Флінт Фінгер · Хорнвуд
Місця Богогай · Вовчий ліс · Землі Курганів · Кам'янистий берег · Ведмежий острів · Мис Кракен · Вістря Морського Дракона · Перешийок · Джерела · Сірі скелі · Скагос · Скан
Річки і затоплення Білий Ніж · Довге озеро · Затока Залізних Людей · Затока Льоду · Затока Полум'яної Води · Плачуча Вода · Остання річка · Зламана Гілка · Солоний Спис · Тюленяча затока · Укус
Інше: Шаблон:Північ

Випадкова вікі