Fandom

Гра Престолів

Сандор Кліган

270статей у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

Сандор Кліган на прізвисько Пес — колишній особистий охоронець Джоффрі Баратеона.

Він мовчазний, запеклий і часто грубить, але може проявити співчуття. Його обличчя спотворене страшним шрамом від опіку, що покриває всю праву половину обличчя. Цю травму в дитинстві завдав йому його рідний брат Григор Кліган на прізвисько Гора, з яким у Сандора застарілі рахунки.

Родичі Редагувати

Історія Редагувати

До подій серіалу Редагувати

Сандор Кліган — вправний воїн, який вірно служить будинку Ланістерів, хоча і відмовляється дати священні обіти і стати лицарем.

Sandor 1x01.png

Сандор приїжджає в Вінтерфелл повністю броньований

Половина його обличчя покрита шрамами, які у Сандора ще з дитинства. Багато років тому брат Сандора, Григор Кліган на прізвисько Гора [1], засунув голову в вогонь за те, що той взяв його іграшку, і зупинився лише, коли дюжина слуг відтягла його. З тих пір Сандор боїться вогню.

Сандор вперше убив чоловіка, коли йому було 12. Він вважає вбивство найкращим, що є в світі, але він не вбиває всіх без розбору, незважаючи на закон, як це робить його брат. Замість цього Сандор служить солдатом і є охоронцем, що дає йому право вбивати законно. Сандор не любить романтичні пісні про лицарів, де вони постають благородними, оскільки часто був свідком того, як лицарі ображали невинних і здійснювали мерзенні вчинки.

Сандор стає особистим охоронцем Джоффрі Баратеона, і завжди слідує його наказам, хоч і не завжди схвалює їх. Однак після битви біля Черноводної Пес самостійно залишає Королівську Гавань і мандрує по Вестеросу.

1 Сезон Редагувати

«Нед знав багатьох вершників. Осьде їхав пан Хайме Ланістер з яскравими, наче куване золото, кучерями, а онде — Сандор Клеган з жахливо обгорілим обличчям. »
~ Епізод першої появи. Північ. Вінтерфелл. Кортеж короля Роберта Баратеона

«Спершу Санса не помітила третього прибульця. Він не колінкував разом з двома іншими, а стояв збоку, біля коней, і мовчки спостерігав вітання. То був худий понурий чоловік з віспинами на обличчі, без бороди, з глибоко запалими очима та щоками. Хоч і не старий іще, він мав на голові лише кілька жмутів волосся, закинутих за вуха, проте довгих, як у жінки. Його обладунок складали шкіряний каптан та сіра сталева кольчуга без жодних прикрас, побита віком та частим ужитком. Над правим плечем в нього виднілося старе шкіряне руків’я меча, припнутого до спини — обіручного меча, занадто довгого, щоб носити при боці.
— Король виїхав полювати, але буде щасливий бачити вас після повернення, — саме казала королева до двох лицарів перед нею. Але Санса ніяк не могла відвести очі від третього. Нарешті він відчув на собі її погляд і повільно повернув голову. Панночка загарчала. Санса Старк раптом відчула такий напад жаху, якого ще не знала за своє життя. Вона ступила крок назад і врізалася у когось іншого.
Її за плечі схопили сильні руки, і на мить Санса подумала, що це батько, та коли обернулася, побачила смалене обличчя Сандора Клегана, що дивився згори вниз і кривив рота у жахливій подобі посмішки.
— Ти тремтиш, дівчино, — проскреготів він. — Хіба я тобі такий страшний?
Він і справді лякав її ще з того дня, коли вона вперше побачила страшну руїну його обличчя, понівеченого вогнем. »
~ Санса і Пес. Перша зустріч

Сандор разом зі свитою короля присутній у Вінтерфеллі. По дорозі назад у столицю він відрекомендовує Сансі Іліна Пейна, королівського ката. Джоффрі рятує дівчину від неприємної компанії Пса. Після інциденту з Ар'єю, Німерією і сином м'ясника Мікою, коли Джоффрі був поранений, Сандор особисто переслідує і вбиває Міку.

Sandor, Gregor & Loras 1x05.jpg

Сандор атакує Григора, щоб захистити Лораса Тірелла.

Після повернення в Королівську Гавань Сандор присутній на турнірі на честь призначення Еддарда Старка правицею короля. Він бачить, як Григір вбиває сіра Х'ю, а потім бере участь у сутичці з Лорасом Тіреллом. Тірелл перемагає, проте розлючений Григор збирається вбити його, Сандор втручається, вступає в сутичку з братом і рятує молодого лицаря. В подяку Лорас віддає Сандору титул чемпіона турніру.

Після смерті короля Сандор бере участь в арешті Еддарда Старка, допомагаючи вбити його людей. Після страти Еддарда Джоффрі веде Сансу на стіну, щоб познущатися над нею і показати їй відрубану голову її батька. Сандор присутній при цьому як особистий охоронець короля. Він єдиний розуміє думки Санси, яка збирається зіштовхнути Джоффрі з високого мосту стіни. Він зупиняє її під приводом того, що хоче витерти кров з її обличчя, тим самим рятуючи і Джоффрі, і саму Сансу.

Сезон 2 Редагувати

Sandor Rioter 2x6.png

Сандор вбиває бунтівника, який хотів зґвалтувати Сансу.

Під час правління Джоффрі ситуація в столиці погіршується, люди голодують, невдоволення зростає.

Одного разу на королівський кортеж нападають під час того, як він повертається з Великої септи Бейлора. Сансу збираються зґвалтувати, але її рятує Сандор. Вона дякує. Сандор відповідає, що коли Санса і Джоффрі одружаться, він стане єдиним, хто буде стояти між нею та її чоловіком, щоб захищати її.

Під час битви біля Чорноводної Сандор захищає Джоффрі, і дуже лякається, коли Тіріон використовує дикий вогонь для знищення флоту Станніса. Потім Сандор бере участь у сутичці біля Брудних воріт, вбиває кількох людей. Його самого майже вбивають, але втручається Бронн, рятує йому життя. Сандор відступає, залишає поле бою і заявляє, що більше не хоче бути членом Королівської гвардії. Потім він пропонує захист Сансі, каже, що може відвезти її на північ, в Вінтерфелл. Санса відмовляється, Сандор їде один.

Сезон 3 Редагувати

Сандор потрапляє в полон до Братства без прапорів. Там він зустрічає Арью Старк і розповідає всім, хто вона така (раніше особистість Ар'ї була не встановлена братством).

Арья звинувачує Пса у вбивстві Міки. Сандор цього не заперечує, Берік Дондарріон викликає Сандора на суд поєдинком. У бою він використовує палаючий меч, який вселяє страх у Сандора. Але все одно вдається перемогти. Арья намагається сама вбити Сандора, але її зупиняє Джендрі, Луна оживляє Беріка. Сандора відпускають.

3x08 Сандор и Арья.png

Арья тікає від братства, і потрапляє в полон до самого Сандора. Той везе її в Близнюки, де на весіллі Едмура Таллі і Рослін Фрей збирається віддати Арью рідним, за що отримати викуп. Вони добираються до Близнюків як раз до початку різанини, коли вбивають всю сім'ю Старків, вірних їм лордів Півночі, прапороносців і солдатів. Арья тікає і хоче потрапити в замок, Сандор її ловить і відвозить подалі. Хаос, жорстокість, знущання над мертвим тілом Робба лякають навіть Сандора.

Від'їхавши трохи подалі, Арья бачить групу солдатів Фреїв. Вона краде у Сандора ніж, йде до солдатів і вбиває одного з них. Інші збираються напасти на Арью, але Сандор захищає її і спокійно вбиває решту.

Сезон 4 Редагувати

4x01 Арья, Пес.png

Арья і Пес в таверні.

Пес планує відвезти Арью в Орлине Гніздо, бо думає, що Ліза Аррен викупить у нього свою племінницю.

По дорозі туди вони зупиняються і бачать будинок, де Арья помічає чоловіка, Поллівера, який відправив її в Харенхолл, і відмічає на ньому свій меч Голку. Вони заходять туди, відразу ж на них звертають увагу, і той чоловік за підсаджується до Арьї і Пса. Пес каже йому, що хоче курки, а той натомість просить поміняти його курку (Арью) на їжу. Пса це виводить з рівноваги, і він нападає на всіх, хто був у будинку. Арья відбирає Голку у Поллівера і вбиває його.

Арья і Пес залишають таверну, забираючи їжу і коня для Арьї, і вони продовжують свій шлях. («» )

Одного разу Пес згадує, що міг би вирушити в Браавос, і вступити в якийсь загін найманців, наприклад, загін Молодших синів. Арья каже, що теж не відмовилася б побувати в Браавосі, адже там у неї друзі.

Arya and Sandor - Mockingbird -2.jpg

Пес вкрав гаманець у фермера.

Потім вони зустрічають фермера. Він запитує, що Пес і Арья роблять на його землі. Арья бреше йому, і каже, що Сандор — її батько, бився за будинок Таллі, їхній будинок згорів, а її мати — загинула.

Селянин вирішує поселити їх у себе, а потім пропонує Сандору роботу. Сандор спочатку погоджується, а на наступний ранок б'є чоловіка по голові і забирає його гроші. Розгнівана Арья вимагає пояснень, Пес пояснює, що селянин слабкий, і він і його дочка все одно не доживуть до зими. («» )

Пес і Арья їдуть далі, одного разу ввечері Сандор чує «молитву» дівчинки, точніше те, що вона повторює перед сном імена тих людей, кого хоче вбити. Ім'я Пса в списку теж є. Вранці Сандор спостерігає, як Арья вправляється зі своїм мечем. Арья розповідає, що її цьому навчив Сіріо Форель, також вона говорить про його смерть. Пса смішить те, що перший меч Браавоса загинув практично беззбройним, та ще й від руки такого бездарного лицаря, як Мерин Трент. Арья злиться, Пес просить її показати йому, що вона вміє. Арья намагається поранити його своїм мечем, але нічого не може зробити — на Сандорі броня, яку вона не може проткнути. Пес збиває Арью з ніг і показує, що може легко вбити її, але не робить цього. («» )

Через деякий час Арья і Пес стикаються з Роржїм і Кусакою. Пес вбиває Кусаку, але перед цим той встигає його серйозно поранити, а Роржа після короткої розмови вбиває Ар'я. Арья пропонує Псові припекти рану, але він категорично відмовляється. Тоді вона допомагає йому промити рану і зашити. («» )

Арья і Сандор нарешті майже добираються до Орлиного Гнізда. Опинившись у Кривавих Воріт вони дізнаються, що Ліза Аррен мертва, це дуже смішить Арью.

Brienen fighting hound.png

Пес б'ється з Бріанною

Коли Арья і Пес зупинилися на привал, їх помічають Брієнні Тарт і Подрик Пейн. Брієнні просить Арью піти з нею, Арья відмовляється, Брієнні зав'язує бійку з частково ослабленим каліцтвом від Кусаки Сандором. Після обміну ударами Брієнні відкушує Псу вухо і скидає його зі скелі. Подрик втрачає Арью з виду, потім вони з Брієнною йдуть. Арья знаходить Пса при смерті, він благає добити його, підколюючи розповідями про вбивство Міки і стверджуючи, що йому варто було зґвалтувати Сансу під час битви на Черноводной. Арья злиться на Пса, з-за чого не добиває його, сподіваючись, що він помре болісною смертю.

Сезон 6 Редагувати

Файл:Сандор Клиган 6х07.png

З'ясовується, що служитель віри в Сімох Рей підібрав Пса і виходив його. Сандор почав нове життя в громаді знедолених. Рей часто розмовляє з Клиганом, розпитує про його стару життя і розповідає про свою. Разом вони будують септу. Одного разу до них навідуються члени Братерства без прапорів, бажаючи відібрати їжу і зброю. Рей пояснює, що у них нічого немає, і розбійники їдуть. Сандор не розуміє, чому Рей не хоче дати їм відсіч силою, той відповідає, що давно зійшов з шляху насильства. Незгідний з цим Кліган йде в ліс і рубає дрова. Пізніше він повертається і бачить усіх жителів громади убитими, а Рея — повішеного на кроквах церкви. Пес, розгніваний холоднокровним вбивством невинних людей, бере сокиру і відправляється мстити. («» ) .

Файл:Сандор Клиган 6х08.jpg

На стежці в лісі він натикається на кількох, з числа нападників, і без проблем розправляється з ними. Продовживши свій шлях, він зустрічає загін бійців Братства без прапорів на чолі з Торосом та Бериком. Вони збираються повісити трьох дезертирів, за втечу і вбивства членів громади. Торос дещо здивований появі Пса. Клиган каже, що їх цілі схожі, і після недовгих сперечань Берік дозволяє йому стратити двох, але тільки лише через повішення, мотивуючи це тим, що члени Братства - не м'ясники. Після страти, Пес стягує з одного з повішених чоботи, приміряє, і одягає на себе.

На привалі, Торос і Берік вмовляють Клігана приєднатися до Братства, бо він природжений воїн і надійний чоловік, а попереду всіх чекає загроза, не щадить нікого. Пес замислюється, і не дає відповіді. («» ) .

Цікаві факти Редагувати

  • Прізвисько "Пес" він отримав з-за емблеми будинку Кліганів (три собаки) і своєї відданості будинку Ланістерів.
  • В книзі у Сандора обпалена ліва частина обличчя, а не права, як в серіалі, і рани більш серйозні: видно щелепу і від вуха залишилося тільки отвір.
    • Також у книзі Сандор носить традиційні світлі обладунки Королівської гвардії або білий плащ поверх сірих обладунків, чого немає в серіалі.
    • У книзі історію опіку Сансі розповідає сам Сандор, тоді як в серіалі дівчині про це розповідає Петір Бейліш на турнірі на честь десниці. Ця відмінність пояснюється труднощами знімального графіка.

Галерея Редагувати

Виноски Редагувати

  1. Повністю перекладається приблизно як Гора, що Стрибає

Випадкова вікі