FANDOM

«Пісня льоду й полум'я» (англ. A Song of Ice and Fire) — це серія епічних фентезі-романів відомого американського письменника і сценариста Джорджа Реймонда Річарда Мартіна. Мартін почав писати цю серію в 1991 році.

Книги001

Опис Редагувати

Спочатку вона задумувалася як трилогія. Потім автор зрозумів, що жодна з задуманих ним книг не вміщається в один том, і тому вирішив розділити кожну з них на дві.

Між першими 3 та наступними планувався проміжок в 5 років сюжетного часу події яких мали згадуватися в наступних 3 книжках, однак під час написання 4 тому Мартін зрозумів, що ці спогади займають забагато місця і вирішив написати ще й сьому книжку.

Зараз серія має п'ять опублікованих томів, і ще два знаходяться в проекті.

У серії також доступні три повісті-приквели, серія повістей, що містять додаткові сцени до основних творів, ще кілька знаходяться в планах. Один з цих додаткових романів був удостоєний Премії Г'юґо. Серія перекладена 18 мовами, а четвертий том увійшов до списку бестселерів The New York Times. У цілому серія налічує 2,2 мільйона проданих копій тільки в США.

Джерело натхненняРедагувати

За признанням Мартіна, одним із головних джерел його натхнення для написання «Пісні Льоду та полум'я» став цикл «Прокляті королі» Моріса Дрюона, семитомна сага про династичну боротьбу за французький престол на початку XIV століття, яка спричинила Столітню війну.

Анонс Редагувати

  • Дія епопеї «Пісні льоду й полум'я» відбувається у псевдоісторичному світі, найбільш близькому до середньовічної Європи XV століття («Війна Червоної та Білої троянд»).
  • Основним місцем дії є материк Вестерос, але також і велика земля на схід, відома під назвою Ессос.
  • Більшість персонажів — люди, але по ходу розвитку розповіді серії нам представляють і інші раси, такі як холодні і жорстокі Інші з далекої Півночі чи останні з драконів зі Сходу.
  • В оповіданні три основні сюжетні лінії: хроніки династичної громадянської війни за контроль над Вестеросом між кількома сім'ями; зростаюча загроза від Інших, які мешкають за величезною крижаною Стіною, яка є північним кордоном Вестеросу; подорож Дейнеріс Таргарієн, вигнаної дочки короля Ейріса Таргарієна, який був убитий в ході іншої громадянської війни за 15 років до цих подій (Війна узурпатора).
  • Дейнеріс зараз шукає спосіб повернутися в Вестерос і пред'явити свої права на трон. У міру того як дія розвивається, всі три лінії оповіді стають тісно пов'язаними і залежними одна від одної.

Розповідь ведеться від третьої особи, оповідь бачиться нам з точок зору деяких персонажів. До кінця четвертого тому таких героїв було 25, включаючи вісьмох, які з'являються тільки один раз.

Зростаюча популярність серії призвела до того, що телекомпанія HBO придбала права на серію та почала створення телевізійної адаптації. Знятий перший сезон телесеріалу «Гра престолів» (дата прем'єри у США — 17 квітня 2011).

Також існують популярні настільні та рольові ігри, колекції художніх робіт, засновані на книгах. Французька компанія-розробник комп'ютерних ігор Cyanide Studios оголосила про те, що вона уклала договір з Мартіном про створення серії ігор за мотивами саги.

Зміст епопеїРедагувати

  • A Game of Thrones / Гра престолів (1996).
  • A Clash of Kings / Битва королів (1998).
  • «A Storm of Swords» / Буря мечів (2000).
  • A Feast for Crows / Бенкет стерв'ятників (2005).
  • A Dance with Dragons / Танець з драконами (2011).
  • The Winds of Winter / Вітри зими (робоча назва).
  • A Dream of Spring / Мрія про весну (робоча назва).
Крім того,
  • існує цикл «Історій про Дунка і Ейєгона» (The Tales of Dunk and Egg), дія якого розгортається майже за 100 років до подій епопеї:
    • повість The Hedge Knight / Межовий Лицар (1998).
    • повість The Sworn Sword / Вірний Меч (Присяжний Лицар) (2003).
    • повість The Mystery Knight / Таємничий Лицар (березень 2010).

ПередісторіяРедагувати

  • Передісторія «Пісні …» простежується через довгі доповнення, які слідують за кожним із чотирьох томів, а також через додаткову інформацію, про яку можна дізнатися із повістей.
  • Дія епопеї в основному відбувається в Семи Королівствах Вестероса, великого континенту, розмірами приблизно з Південну Америку з древньою історією, що сягає вглиб віків на 12 тисяч років, де пори року тривають роками.
  • Першими та споконвічними жителями цих земель були Діти лісу (чиїм старим богам — Чар-Дереву в Божому Гаї все ще поклоняються на Півночі у Вінтерфеллі) — мала раса, що жила в гармонії з природою і використовувала могутню магію.
  • Перші люди — цивілізація примітивних воїнів, які користувалися бронзовою зброєю і їздовими конями — прийшли із-за моря, із східного континенту через так званий «природний міст», перешийок (який був зруйнований у подальших конфліктах), і розв'язали кілька воєн проти Дітей лісу, які закінчилися мирним Пактом на Острові Ликів, в якому говорилося, що Перші Люди беруть контроль над землями, а Діти Лісу залишаються хазяйнувати в лісах.
  • Умови Пакту були пом'якшені після появи Інших, загадкової раси із самої крайньої Півночі, які просувалися на південь Вестероса, викликаючи смерть і руйнування, які принесли ніч довжиною в ціле покоління і зиму, що тривала десятиліття.
  • У Війні Заходу Інші були розбиті і відкинуті назад Першими Людьми і Дітьми Лісу.
  • Щоб не допустити їх повернення, була збудована велика [1] крижана Стіна.
  • За наступні століття Діти Лісу поступово зникли (чи залишили Вестерос, чи просто вимерли) [2].
  • Приблизно через 2 тисячі років після Війни Заходу із східного континенту, перетнувши Вузьке море, на Вестерос напали Андали. Вони використовували залізну зброю, приручали коней для ведення битв і принесли з собою Віру Семи Богів.
  • Вони висадилися в долині Аррен і через кілька століть підкорили південні королівства.
  • Тим не менш, вони не змогли захопити Північ завдяки природним перешкодам.
Через якийсь час у Вестеросі утворилися 6 могутніх королівств
Північне Королівство, Королівство Залізних Островів, Королівство Гори й Долини, Королівство Бобрового Стрімчака, Королівство Штормової Межі і Королівство Простору.
  • Сьоме Королівство Річкових земель кілька разів захоплювалося сусідами і під кінець було знищено і розділено між ними.
  • Маленькі пустельні королівства далекого півдня Вестероса (півострів Дорн) були роздроблені і ослаблені постійними міжусобними війнами.
  • За тисячу років до подій роману сюди прибувало багато біженців з району річки Ройни, що була на східному континенті; біженці були зігнані зі своїх земель натиском далекої імперії Валірії, перетнули Вузьке море під проводом войовничої королеви Німерії і висадилися на самому півдні Вестероса. Ройнари об'єдналися з місцевим Лордом Морсом Мартеллом і захопили півострів Дорн, створивши ще одне могутнє королівство.
  • П'ять століть тому зростаюча Валірія досягла берегів Вузького моря і налагодила торговельні зв'язки з Вестеросом, використовуючи острів Драконів Камінь як базу.
  • Майже через століття Валірія була знищена жахливою катастрофою, відомою як Рок Валірії. Валірійська сім'я, яка контролювала Драконів Камінь — Таргарієни — провела наступне століття, накопичуючи сили, а потім зробила стрімке вторгнення в Вестерос під проводом Ейгона Завойовника. Попри те, що їхні сили були малі, з ними були останні три дракони західного світу, і вони використали їх, щоб захопити континент.
  • Шість із семи королівств були захоплені, але Дорн захищався так запекло, що Ейгон погодився надати йому незалежність.
  • Таргарієни прийняли споконвічну Віру Семи Богів (але все ще укладали кровозмішувальні шлюби за валірійськими традиціями, врозріз з віровченням) і вестероські традиції.
  • За п'ятнадцять років до початку дії романів Таргарієни були позбавлені влади в результаті громадянської війни, розпочатої через божевілля і жорстокість короля Ейріса (якого називали «божевільним королем»).
  • Війська альянсу кількох Великих Сімейств під проводом лорда Роберта Баратеона, лорда Джона Аррена і лорда Еддарда Старка розбили армії Таргарієнів, вбили майже всіх дітей короля Ейріса Божевільного, в тому числі і принца Рейєгара, спадкоємця трону, і практично припинили династію Таргарієнів.
  • Врятуватися вдалося лише молодшому нащадку короля, Візерісу Таргарієну (король-жебрак), і вагітній дружині Ейріса, королеві Рейєлі. Сам Ейєріс був убитий сіром Джейме Ланністером, лицарем Королівської Гвардії — персональної охорони короля, якого з тих пір за порушення присяги, прозвали «царевбивцею».
  • Дружина Ейріса померла під час пологів дочки Дейнеріс Таргарієн (Бурероджена), яка була заради безпеки переправлена у Вільні Міста за Вузьким морем вірними прибічниками сім'ї Таргарієнів.
  • В цей же час Роберт Баратеон зайняв Залізний трон і одружився на Серсеї Ланністер, чий батько лорд Тайвін перед цим захопив столицю Вестероса, Королівську Гавань, шляхом зради.

І ось перед читачем — велична епопея «Пісня Льоду та полум'я». Епічна, чеканна сага про світ Семи Королівств. Про світ суворих земель вічного холоду і веселих земель вічного літа. Світ лордів і героїв, воїнів і магів, чорнокнижників і убивць — всіх, кого звела воєдино Доля на виконання стародавнього пророцтва. Про світ небезпечних пригод, великих діянь і найтонших політичних інтриг.

Найбільші шляхетні родиниРедагувати

  • Родина Старків (Королі Півночі) — Герб Старків: сірий лютововк, що біжить по білосніжному полю. Девіз Старків: «Зима Близько».
  • Родина Баратеонів (Королі в Королівській Гавані) — Герб Баратеонів: коронований олень, чорний на золотому полі. Девіз: «Нам гнів».
  • Родина Арренів (Королі Гори й Долини) — Герб: місяць і сокіл, білі на небесно-синьомум полі. Їх девіз: «Високий як честь».
  • Родина Ланістерів (Королі Скелі) — Їх герб: золотий лев на червоному полі. Їх девіз: «Почуй мій рев!»
  • Родина Тірелів (Королі Простору) — Герб Тірелів: золота троянда на трав'янисто-зеленому полі. Їхній девіз: «Зростаючи, міцніємо».
  • Родина Грейджоїв (Королі Залізних Островів) — Герб Грейджоїв: золотий кракен на чорному полі. Їх девіз: «Ми не сіємо».
  • Родина Мартелів (Королі Дорну) — Герб Мартелів: червоне сонце, простромлене золотим списом. Їх девіз: «Непохитні, нескорені, ніколи не здамося».
  • Король Станіс Баратеон (Королі Штормової Межі) — Герб: червоне серце в жовтогарячих язиках полум'я на жовтому полі, всередині якого чорний коронований олень сімейства Баратеонів.
  • Родина Таллі (Лорди Ріверана) — Герб Таллі: стрибаюча форель, срібна, на полі із синіх і червоних хвиль. Їх девіз: «Родина, обов'язок, честь».
  • Родина Карстарків (Лорди Карлхолда — піддані Вінтерфела) — Герб: Біле сонце на чорному фоні.
  • Родина Флорентів (Лорди Світловодного Замку) — Герб Флорентів: лисиця у вінку із квітів.
  • Родина Фреїв (Лорди Переправи) — Герб: дві вежі-близнюки.
  • Родина Болтонів (Лорди Дредфорта — піддані Вінтерфела). Герб Болтонів: оббілована людина. Їх девіз: «Наші мечі гострі»
  • Родина Таргарієнів (Старі Королі Вестероса) — Герб Таргарієнів: триглавий дракон, червоний на чорному полі. Девіз Таргарієнів: «Полум'я і кров».
  • Родина Хайтауерів (Лорди Гавані, Захисники Цитаделі) — Герб Хайтауерів: східчата біла вежа, увінчана вогнем, на димчасто-сірому тлі. Девіз Хайтауерів: «Ми освітлюємо шлях»

Основні персонажі Редагувати

  • Роберт Баратеон — Король Вестероса. Помер від ран, які йому завдав на полюванні кабан, після того як він був отруєний;
  • Еддард Старк — Король Півночі, лорд Вінтерфела, Десниця Короля Баратеона. Був звинувачений у державній зраді і страчений (відрубали голову);
  • Дейнеріс Таргарієн — принцеса. Королева Мієріна, Королева Андалів, Ройнарів і Перших Людей, володарка Семи Королівств, Кхаласі Дотракійського Моря, на прізвисько Дейєнеріс Бурерожденна, Неопалима й Мати Драконів;
  • Дрогодотракійский кхал, чоловік Дейнеріс Таргарієн, помер від рани, одержаної в сутичці із своїм кровним вершником;
  • Візеріс Таргарієн — (король-жебрак) молодший нащадок короля Ейріса Таргарієна (безумного короля) і брат принцеси Дейнеріс Таргарієн. Убитий кхалом Дрого [3], чоловіком Дейєнеріс;
  • Джоффрі Баратеон — Король Вестероса після Роберта. Син Короля Роберта, хлопчик 12-ти років, отруєний на своєму весіллі;
  • Серсея Ланістер — Королева-мати (королева-регент при своїх синах Джоффрі і Томмені), дружина Роберта Баратеона;
  • Джейме Ланістер — лицар королівської гвардії, відомий як «Царевбивця», втратив праву руку; мав інцестний зв'язок із сестрою Серсеєю; діти Серсеї від нього, а не від Роберта Баратеона
  • Тіріон Ланістер, на прізвисько Біс — карлик, звинувачений і засуджений до страти за царевбивство свого племінника Джоффрі;
  • Тайвін Ланістер — батько Серсеї, Джейме і Тіріона. Королівський Десниця Короля Джоффрі, вбитий своїм найменшим сином-карликом Тіріоном;
  • Станіс Баратеон — молодший брат Короля Роберта, лорд Драконового Каменю, проголосив себе Королем Вестероса після смерті Роберта;
  • Ренлі Баратеон — наймолодший брата Роберта, проголосив себе королем після смерті Роберта. Був вбитий чаклункою Мелісандрою.
  • Мелісандра — Червона жриця бога Р'глора, права рука Станіса Баратеона;
  • Роб Старк — Король Півночі й Тризубця, лорд Вінтерфелла, старший син лорда Еддарда Старка, і леді Кейтилін з Дому Таллі, юнак шістнадцяти років, на прізвисько Юний Вовк, одружений на Джейн Вестерлінг. Вбитий на «Кривавому Весіллі».
  • Джон Сноу — незаконнонароджений син лорда Еддарда Старка, брат «Нічної Варти» на Стіні;
  • Семвел Тарлі — старший син Ренділла Тарлі і Меліси Флорент, найкращий друг Джона Сноу, стюард «Нічної Варти». Згодом був направлений на навчання в «Цитадель»;
  • Томмен Баратеон — Король Вестероса після свого брата Джоффрі, хлопчик 9 років;
  • Брандон (Бран) Старк — молодший брат Роба Старка, паралізований (зламаний хребет) хлопчик 9 років. Був у вигнанні за Стіною.
  • Рікон Старк — наймолодший брат Роба Старка, хлопчик 4 років. Був у вигнанні за Стіною.
  • Санса Старк — молодша сестра Роба Старка, одружена з Тіріоном Ланістером;
  • Ар'я Старк — наймолодша сестра Роба Старка. Дівчинка 11 років, зникла безвісти, вважається загиблою
  • Брієна — дівчина з Тарта, на прізвисько Брієна Красуня, Дівчина-воїн, шукачка пригод. Поклялась Леді Кейтилін, що знайде її дочок Сансу і Ар'ю.
Лютововки Старків
  • Леді (лютововчиця Санси) — убита Еддардом Старком за наказом королеви Серсеї;
  • Сірий Вітер (лютововк Роба) — вбитий на «Кривавому Весіллі»;
  • Літо (лютововк Брана) — був з ним у вигнанні;
  • Кошлатий Цуцик (лютововк Рікона) — був з ним у вигнанні;
  • Німерія (лютововчиця Ар'ї) — вожак вовчої зграї;
  • Привид (лютововк Джона Сноу) — білий і тихий. Був з Джоном на Стіні.

Виноски Редагувати

  1. Висотою до 200 метрів і шириною по верху, що могли роз'їхатися вершники.
  2. Хоча в процесі прочитання книги читач дізнається, що діти лісу ще проживають у Землях за Стіною.
  3. Шляхом виливання на голову розплавленого золота; за свою жадібність

Випадкова вікі