FANDOM

Ліанна Старк (англ. Lyanna Stark) — молодша сестра Еддарда Старка і рідна мати Джона Сноу. Померла до початку подій серіалу. Викрадення Ліанни Старк Рейгаром Таргарієном стало однією з причин початку повстання Роберта Баратеона. Ліанна померла на руках Неда Старка незабаром після пологів.

ІсторіяРедагувати

Ліанна — єдина дочка Рікарда Старка, глави будинку Старків, правителів Півночі і лордів Вінтерфелла. Батько організував шлюб дочки з Робертом Баратеоном. Однак вона сподобалася принцу Рейгару Таргарієну. На знаменитому турнірі в Харренхоле після перемоги у фінальному поєдинку Рейгар оголосив королевою турніру не свою дружину Елію, а Ліанну, і вручив їй вінок з блакитних зимових троянд. Згодом він викрав дівчину, відвіз її в Дорн і сховав у Вежі Радості.

Брат Ліанни Брандон, який їхав в Ріверрана на весілля з Кейтілін Таллі, розвернувся і поїхав до столиці, Королівську Гавань, де зажадав арешту і покарання Рейгара. У відповідь король Ейріс II Таргарієн звинуватив Брандона і його союзників в зраді і наказав батькові Брандона і Ліанни Рікарду Старку з'явитися до столиці, пообіцявши чесний суд. Однак Божевільний король порушив обіцянку і організував кару Рікарда і Брандона Старків.

Даний інцидент спровокував повстання Роберта, яке очолили Роберт Баратеон, Еддард Старк і Джон Аррен. Заколотників підтримав Хостер Таллі, так як Джон Арен і Еддард Старк були одружені на його дочок. Таргарієни були розгромлені, а Роберт став королем. Для порятунку своєї сестри до Вежі Радості прибутку Нед Старк і ще п'ять прапороносців. Під час зіткнення в Червоних горах вони вбили Артура Дейна і Герольда Хайтауера. Ліанна померла на руках Еддарда після того, як її знайшли в Башті Радості. Ліанну поховали в крипті Вінтерфелла поруч зі своїм братом Брандоном. Роберт продовжив оплакувати колишню наречену навіть після того, як став королем і одружився на Серсеї Ланністер. Еддард злився на Роберта, оскільки той не покарав Тайвіна Ланністера за розгром Королівської Гавані. Однак загальна скорбота по Ліанні відродила їх дружбу.

У серіалі Редагувати

Сезон 1 Редагувати

Lyanna's statue

Статуя Ліанни в крипті.

Під час відвідування Вінтерфелла Роберт Баратеон спустився до крипту і відвідав могилу Ліанни, яку прикрашала прекрасна статуя. Король вклав в руку статуї перо птиці.

Сезон 5 Редагувати

Коли Санса Старк повернулася в Вінтерфелл після довгої відсутності, вона спустилася до крипту і запалила в підземеллі свічки. Поруч зі статуєю своєї тітки вона знайшла те саме перо, а потім Петир Бейліш розповів їй історію, що трапилася на турнірі в Харренхолі.

Сезон 6 Редагувати

В печері під деревом Бран Старк вчиться навичкам зеленобачення під керівництвом Триокого ворона. Він бачить сцену в Вінтерфеллі з далекого минулого: Ліанна Старк демонструє навички верхової їзди своїм братам Еддарду і Бенджену Старкам. Вона запитує Бенджі, з ким він буде битися, коли Нед поїде на виховання в Орлине Гніздо, і пропонує кандидатуру Уіліса. Вона підказує Уіллісу, як здобути перемогу над Бендженом: брат завжди піднімає підборіддя, коли атакує. («» )

Сім'я Редагувати

Цікаві факти Редагувати

  • Роберт Баратеон під час обіду з Еддардом Старком намагається вгадати, як звали матір Джона Сноу. Відповідаючи на пряме запитання, Нед відводить погляд убік і вимовляє ім'я Вілла. За версією фанатів серіалу, це може бути відсиланням до Ліанни (на англ. Wylla і Lyanna відповідно). На користь збігу свідчать використання букв y, a, і подвійних приголосних - ll і nn). Ця здогадка підтверджується в фінальної серії 6 сезону.

У книгах Редагувати

У циклі романів Пісня льоду і полум'я говориться, що Еддард Старк знайшов в Башті Радості сестру, вмираючу на «кривавому ложі» ( по одній з найпопулярніших версії фанатів - під час пологів). Перед смертю Ліанна просила Неда дати обіцянку, суть якого в книгах не уточнюється. Як тільки Еддард дав слово, страх залишив Ліанну, вона посміхнулася, стиснула руку Неда і перестала боротися за життя.

Після повернення в Вінтерфелл, Еддард Старк привозить тіло Ліанни, а також Джона Сноу. Нед завжди приносив на могилу сестри її улюблені блакитні троянди.

Дім Старків
Глава Бран Старк Спадкоємець: Рікон Старк
House-Stark-heraldry
Замок: Вінтерфелл Землі: Північ
Титул(и): Королі Півночі · Верховні Володарі Півночі · Лорди Вінтерфелла · Хранителі Півночі
Предки: Брандон Будівельник · Родрік Старк · Карлон Старк · Торрхен Старк · Озрік Старк
Представники: Санса Старк · Арья Старк · Бенджен Старк · Джон Сноу
Померлі представники: Рікард Старк · Брандон Старк · Ліанна Старк · Еддард Старк · Робб Старк · Таліса Старк · Кейтілін Старк
Придворні, піддані: Родрік Кассель · мейстер Люмін · Джьорі Кассель · Вейон Куль · Джейні Куль · септа Мордейн · Оша · Ходор

Випадкова вікі