FANDOM

Батько незворушно сидів на коні, довге каштанове волосся куйовдив вітер. У підстриженій бороді миготіли білі нитки, він виглядав старше своїх тридцяти п'яти років.
Сірі очі лорда нині дивилися похмуро, він не здавався схожим на того чоловіка, який вечорами біля вогню неголосно розповідав про вік героїв і дітей лісу.
Бран подумав: він зняв з себе личину батька і надів маску, належну лорду Старку, власникові Вінтерфелла.
 
— Бран про батька в день страти зрадника з Нічної варти. Перший опис Еддарда Старка.)

Еддард Старк (друзі звуть його просто Нед ) — представник великого будинку Старків з Вінтерфелла.

Одружений на Кейтілін з будинку Таллі, від якої у нього п'ятеро дітей. Також у Еддарда є позашлюбний син (бастард) Джон Сноу. Еддард Старк є давнім другом короля Роберта Баратеона.

Родичі Редагувати

Історія Редагувати

До подій серіалу Редагувати

Еддард Старк був другим сином лорда Рікарда Старка, який служив королю Ейрису II Таргарієну. Еддард мав двох братів: старший Брандон і молодший Бенджен, а також молодшу сестру — Ліанну. Коли Нед підріс, його відправили служити зброєносцем до лорда Джона Аррена в Орлине Гніздо, яке стало для нього другим домом. Також разом з ним виховувався і молодий лорд Штормової Межі (родового замку дому Баратеонів) - Роберт. Як наслідок - Роберт з Недом стали близькі наче брати.

Після турніру в Харренхолі і викрадення принцем Рейгаром Тарґарієном Ліанни і пов'язаних з цими подіями смерті батька і старшого брата, Нед стає лордом Вінтерфелла і приєднується до повстання проти влади Таргарієнів. За звичаєм Північних Земель, після загибелі Брандона, зарученого з Кейтілін Таллі, одружується на ній, до того ж це допомагає повсталим зміцнити союз з Хостером Таллі (батьком Кейтілін і лордом Річкових Земель). Скликає знаменосців дому Старків і командує військом Півночі, проявляє себе як діяльний і талановитий воєначальник. Після перемоги у битві на Тризубі і повалення дому Таргаріенів - підтримує претензії Роберта на престол, а сам разом із немовлям Джоном Сноу повертається в Вінтерфелл.

Через 4 роки бере участь в придушенні Повстання Бейлона Грейджоя, після якого бере в заручники -вихованці наймолодшого і єдиного що залишився живим сина лорда Бейлона - Теона.

Майже 10 років мирно править Північчю і виховує своїх дітей, яких у нього шестеро: п'ятеро законних і один бастард.

Сезон 1 Редагувати

«Але наш звичай давніший. Кров Перших Людей досі тече в жилах Старків: ми вважаємо, що той, хто виносить вирок, повинен нанести удар. Якщо ти збираєшся взяти людське життя, сам зазирни в очі засудженого. Ну а якщо ти не в змозі цього зробити, тоді людина, можливо, і не заслуговує смерті.»
~ Еддард Старк синові Брану про обов'язок і людське життя

Після таємничої смерті Джонна Аррена, на прохання свого друга і короля Роберта Баратеона стає його правицею і відправляється в Королівську Гавань.

Разом з собою він бере обох доньок.

У Королівській Гавані він розслідує смерть Аррена, і в результаті відкриває таємницю дружини короля Серсеї Ланістер. Але з-за непродуманих і недалекоглядних дій підставляє Роберта під її удар і сам стає жертвою інтриг.

У підсумку за наказом Джоффрі Баратеона страчений на сходах Великої септи як зрадник.

В образі Еддарда Старка перед нами постає чесна і благородна людина, яка живе у відповідності зі своїм внутрішнім кодексом честі і намагається у всьому керуватися саме честю. Борг, сім'я, правда — все це для нього не порожній звук. Він не готовий до інтриг і зрад Півдня, тому швидко гине, штовхнувши перед цим державу на поріг кривавої громадянської війни.

ГалереяРедагувати

Цікаві факти Редагувати

  • Незважаючи на те, що смерть Еддарда Старка є однією з ключових подій в книзі, рішення повторити цю сюжетну лінію в серіалі викликало негативну реакцію в телевізійному співтоваристві США, де не прийнято вбивати головного персонажа так швидко по ходу розповіді. Коли на прес-конференції це питання поставили Шону Біну, він сухо запропонував глядачам надсилати скарги Джорджу Мартіну.
  • У книзі Еддарду близько 35 років і, на відміну від серіалу, він відправляється на Південь на прохання дружини, щоб розслідувати смерть попереднього правиці і друга, а не приймає це рішення одноосібно.

Виноски Редагувати

Дім Старків
Глава Бран Старк Спадкоємець: Рікон Старк
House-Stark-heraldry
Замок: Вінтерфелл Землі: Північ
Титул(и): Королі Півночі · Верховні Володарі Півночі · Лорди Вінтерфелла · Хранителі Півночі
Предки: Брандон Будівельник · Родрік Старк · Карлон Старк · Торрхен Старк · Озрік Старк
Представники: Санса Старк · Арья Старк · Бенджен Старк · Джон Сноу
Померлі представники: Рікард Старк · Брандон Старк · Ліанна Старк · Еддард Старк · Робб Старк · Таліса Старк · Кейтілін Старк
Придворні, піддані: Родрік Кассель · мейстер Люмін · Джьорі Кассель · Вейон Куль · Джейні Куль · септа Мордейн · Оша · Ходор

Випадкова вікі