FANDOM

«... всі вони пішли в землю... У каменях, в деревах. Перед тим як перші люди прийшли на цю землю, яку ви називаєте Вестерос, він був домом для нас, але навіть в ті дні нас було мало. Боги дали нам довге життя, але не великий зріст, щоб ми не захопили світ; як олень не буде захоплювати той ліс, де немає вовків, що могли б полювати на них. Це було на світанку днів, коли наше сонце піднімалося. Тепер воно тоне, і це наш довгий вік зменшується. Вже й гігантів майже не залишилося, а вони були і нашим прокляттям, і нашими браттями. Великі леви цих західних пагорбів давно вбиті, єдинороги теж, хто вижив, ті пішли; мамонтів лишилося кілька сотень... У всьому світі, що його для себе зробили люди, немає місця для всіх: або для них, або для нас.»
~ Листочок Браєну

Діти Лісу (англ. Children of the Forest) — легендарна нелюдська раса. Вони жили в Вестеросі ще до прибуття на континент перших людей дванадцять тисяч років тому. Зараз діти лісу вважаються вимерлим народом. В останній раз їх бачили шість тисяч років тому до вторгнення андалів.

Опис Редагувати

ChildrenOfTheForestGreenseer.png

Шаман дітей лісу. («Complete Guide to Westeros»)

ChildrenInWoods.png

Діти лісу — мешканці лісів. («Complete Guide to Westeros»)

Згідно легендам, діти лісу були гуманоїдною расою, але зростом вони ніколи не перевищували людських дітей. Вони вважали за краще жити в лісах, де у них були села, в болотах та печерах.

З-за їх єднання з природою цей народ і прозвали дітьми лісу.

Дитя Лісу TWoIaF.jpg

Діти лісу поклонялися незліченним і безіменним духам дерев, каменів, річок і струмків. Ця релігія дістала назву Старі Боги. Одним з центральних елементів Старих Богів було поклоніння вирізаним ликам чардрев.

Частиною культури дітей лісу були шамани, які називалися зеленобачившими. Згідно з легендами, вони володіли могутньої магією.

Історія Редагувати

З легенд та казок відомо, що діти лісу жили в Вестеросі тисячі років до приходу на континент перших людей. Вони населяли величезні території лісів, які росли в ті часи у Вестеросі. У дітей лісу було кілька конфліктів з гігантами, але в даний час подробиці цих історій забуті.

ThePact.png

Укладення перемир'я. («Complete Guide to Westeros»)

Дванадцять тисяч років тому в Вестерос з Ессоса прийшли перші люди. Вони почали вирубку дерев, чим спровокували конфлікт з дітьми лісу. Щоб захиститися, діти лісу спробували зруйнувати міст, з якого перші люди перебралися на Вестерос, хоч і не дуже успішно; зараз на цьому місці знаходиться архіпелаг Щаблі.

Потім вони вирішили розділити континент на дві частини і використовували дуже могутнє заклинання, «молот вод». І знову зазнали невдачі, а місце, куди вдарив молот, Перешийок, тепер покрите болотами.

Війна між двома народами тривала протягом двох тисяч років, поки нарешті боротьба не зайшла в глухий кут. В результаті діти лісу і перші люди підписали мирний договір на острові Ликів в центрі озера Боже Око.

Children of the Forest.png

Діти лісу. («Histories and Lore»)

Вісім тисяч років тому в Вестерос з півночі вторглися білі ходоки. Союз дітей лісу і перших людей зміг відбити цей напад, але після цього чисельність дітей лісу сильно зменшилася.

За наступні два тисячоліття їх ставало все менше і менше, і коли в Вестерос прийшли андали, дітей лісу майже не залишилося.

Несучи з собою нову релігію, андали почали вирубку лісів, у тому числі чардрев, і полювання на дітей лісу.

Згідно легендам, жменька дітей лісу, хто вижили, тікала за Стіну, де їх вже ніхто не міг потурбувати.

В даний час дітей лісу ніхто не бачив вже тисячі років, і деякі мейстери навіть вважають їх чисто міфічним народом, який ніколи не існував. Цій думці протистоять жителі Півночі, які поклоняються Старим Богам і вважають, що цю релігію їм подарували саме діти лісу.

В серіалі Редагувати

Сезон 2 Редагувати

Мейстер Люмін розповідав Брану, що діти лісу можливо й існували у давні часи, але вони давно вимерли. Він говорив:

«Дракони зникли, гіганти вимерли, а про дітей лісу давно забули.»
~ («Що мертве, померти не може»)

Сезон 4 Редагувати

4x10 Листочек.png

Перша поява представниці народу дітей лісу в серіалі. («Діти»)

  • Бран, Жойен Рід, Мира Рід, Ходор і лютововк Літо вибралися за Стіну, щоб знайти триокого ворона із снів Брана.
  • Одного разу на них напали віхти.
  • Раптом з'явиляється дівчинка, яка стала шпурляти у віхтів вогняні кулі.
  • Це допомогло Брану, Мирі та Ходору врятуватися, а ось Жойєн загинув.
  • Дівчинка повела їх у печери, її запитали, хто вона така. Дівчинка сказала, що перші люди називали їх дітьми, хоча вони народилися задовго до перших людей.
  • В результаті дитина лісу привела Брана та інших до триокого ворона. («Діти»)

Відмінності в книгах і серіалі Редагувати

Children of the forest by kallielef.jpg

Ця робота захищена авторським правом, правовласник дав дозвіл на це зображення, яке буде використовуватися в вікі «Пісня льоду і полум'я».
Правовласник: Kallielef

  • В серіалі ми бачимо єдину представницю дітей лісу, яку Міра назвала Листочком. Вона схожа на дівчинку - підлітка 10-12 років. В книгах діти лісу описані не схожими абсолютно на людських дітей (див. малюнки); вони скоріше більш нагадують індіанців - карликів.
  • В серіалі нічого не розповідається про історію дітей лісу, всі ці дані взяті з книжок.
  • Бран в книгах зустрічає цілу групу дітей лісу, досить чисельну, що супроводжують його потаємними печерами до Триокого ворона, а не одну дівчинку.
  • Як і гіганти, діти лісу не мають і не застосовують складних технологій. Проте в книгах вони полюють із застосуванням луків, що в серіалі не відображено. А епізод, де Листочок шпурляє у віхтів вогняні кулі невідомого походження, у книзі виглядає більш прозаїчно: дитина лісу підпалює численні факели, і їх кидає у нечисть, що хапає втікачів [2]
  • В книгах сказано, що діти лісу не тчуть тканин, але вдягаються в одяг (описані шорти), виготовлений із листя. Скріплення цього листя не описується.
  • На відміну від ельфів Толкієна [3], діти лісу не прозорі, не безсмертні, мають реальну масу тіла. У них по 4 пальці на кожній руці (великий і плюс три). Замість людських нігтів у них невеличкі пазурі. Ноги нижче колін (не захищені шортами з листя) вони захищають накладками із кори дерев.
  • У них глибокі очі, що світяться, зінниці можуть звужуватися до щілини, як у кішки (і вони чудово орієнтуються як в темному лісі, так і в глибині печер); довгі загострені вуха [4]; шкіра має горіхово-коричневий відтінок і плямиста, як у оленів.
  • В книгах говориться, що саме діти лісу, не володіючи технологією плавлення металів і не маючи таких засобів, здавна застосовували обсидіанову зброю [5], здатну вражати віхтів і білих ходоків.

Цікаві факти Редагувати

  • Джордж Мартін просив шанувальників не уподібнювати дітей лісу ельфам. За його задумом, ця раса ближче до корінних мешканців індіанців Америки чи інших народів мисливців-збирачів.
  • У книгах діти лісу були мало схожі на людей, тоді як в серіалі їх образ абсолютно людиноподібний.
  • Згідно книг, діти лісу говорять на своїй власній мові. Їх мова схожа на звуки лісу, що їх вони чують у повсякденному житті: шелест листя, дзюрчання води, звук дощу, а їхні імена просто неможливо вимовити звичайним людям. Тому Мира стала називати дитину, яку вони вперше зустріли, Листочком.

Виноски Редагувати

  1. Опис за книгами, а не за серіалом
  2. Можливо, вогненні кулі, — це певне посилання до магії, якою володіли «зеленовидці» і частково давали свої знання і засоби своєму народу.
  3. З якими чомусь асоціюють дітей лісу чимало поціновувачів серії книг «Гра престолів»
  4. За які, можливо, їх і асоціюють із ельфами
  5. Подібну то тих наконечників списів, що їх у схованці знайшов Сем і вбив свого першого ходока.

ГалереяРедагувати

Народи
Людські раси Андали · Болотні жителі · Валірійці · Гіскарці · Гірські племена · Дорнійці · Дотракійці · Іббенійці · Перші люди · Залізнонароджені · Жителі Кварта · Жителі Літніх островів · Лхазаріани · Здичавілі · Ройнари
Нелюдські раси Білі ходоки (Віхти) · Гіганти · Діти лісу

Випадкова вікі