FANDOM

Віхт01.png

Один з віхтів

Віхти [1] — ожилі трупи, створені магією білих ходоків. Вони можуть оживляти як трупи людей, так і трупи тварин. Віхти повністю підпорядковані волі білих ходоків.

Опис Редагувати

Невідомо, скільки часу потрібно для реанімації трупів. Ті віхти, яких виявили розвідники Нічної варти, були, за словами Сема, мертві принаймні тиждень.

Ожилі віхти мають очі блакитного кольору, як і у білих ходоків [2]. Більше в їх зовнішньому вигляді нічого не змінюється з моменту смерті.

Якщо людина померла природною смертю, то віхт нічим не буде відрізнятися від нормальної людини [3], а от якщо на трупі були рани чи він почав розкладатися, то віхт буде виглядати як калічний або гниючий труп. «Воскресіння» зупиняє процеси розкладання, але не зцілює ушкоджень, отриманих трупом до своєї смерті.

Віхти вкрай живучі, і важкі травми, відрізання кінцівок чи навіть голови ніяк не впливають на їх боєздатність. Причому, ампутовані кінцівки можуть рухатися самостійно [4]. Ймовірно, єдиний спосіб знищити віхтів — це віддати їх вогню. Тіла віхтів після впливу магії дуже легко спалахують навіть від невеликої кількості вогню і продовжують горіти неначе сухе дерево чи хвоя. З-за цього здичавілі, що живуть за Стіною, спалюють своїх померлих, щоб вони не дісталися білим ходокам.

Складно сказати, наскільки розумні віхти і як багато вони пам'ятають про своє життя до "воскресіння". Схоже, вони не можуть говорити, а тільки гарчати або шипіти, але цілком в змозі виконувати прості команди білих ходоків і користуватись простими знаряддями, такими як мечі. Однак не було помічено, щоб віхти могли вправлятися, скажімо, із луком і стрілами.

Отор, віхт, який був колишнім розвідником Нічної варти, дуже непогано орієнтувався у Чорному замку і без зусиль знайшов кімнати лорда-командувача.

Віхтами можуть ставати не лише люди, але і тварини. Наприклад, Білі Ходоки їздять на віхтах-конях.

Історія Редагувати

Сезон 1 Редагувати

Троє розвідників Нічної варти зіткнулися за Стіною з білими ходоками і маленькою дівчинкою, яка стала віхтом.

Розвідники привезли в Чорний замок два трупи розвідників Варти, знайдених ними в лісі. Пізніше вночі один з них піднявся і атакував лорда командувача Джиора Мормонта. Джонові Сноу вдалося впоратися з ним, кинувши в нього палаючу гасову лампу. Вранці обидва трупи були остаточно спалені.

Сезон 2 Редагувати

Білим ходокам вдалося зібрати величезну армію з віхтів, з якою вони рушили до Стіни.

Сезон 3 Редагувати

Армія Білих ходоків і віхтів атакувала велику групу Нічної варти на Кулаці Перших Людей і розгромила їх. У живих залишилося лише кілька десятків братів. Коли Сем повертався на Кулак Перших Людей, на нього напав віхт з сокирою. Юнака спас Привид [5], який кинувся на мерця, а Джиор Мормонт підпалив віхта.

Сезон 4 Редагувати

Віхти, що несподівано повилазили з-під снігу, напали на групу Брана Старка, за Стіною. Їх було дуже багато, але Брана і інших врятувала представниця народу дітей лісу, яка стала кидати на чудовиськ вогняні кулі. Це дало можливість відступити до печери і сховатися. Але Жойєн Рід був серйозно поранений, і його довелося залишити. Перед тим, як піти, дитя лісу кинула вогненну куля і в Жойєна, щоб і його тіло згоріло, а сам він не перетворився у віхта.

Сезон 5Редагувати

Величезна армія віхтів під командуванням Короля Ночі напала на поселення здичавілих Суворий Будинок як раз в той час, коли сили Нічного Дозору і лорд-командувач Джон Сноу проводили евакуацію населення. В результаті різанини загинула велика частина здичавілих, після чого Король Ночі перетворив полеглих у поповнення своєї і без того чималої армії живих мерців.

Цікаві факти Редагувати

  • У своєму оригінальному значенні слово "віхт" (англ. "wight") означало "жива людина" на староанглійській. Однак в англійській фентезі-літературі це слово повсюдно використовується для позначення повсталої нежиті або привидів. Одним з класичних прикладів вихтов є w:c:ru.lotr/Умертвия (англ. "Barrow-wights") з "Володаря кілець" Дж. Р. Р. Толкієна.
  • Звичайно, в образі віхтів напрошуються аналогії із зомбі, проте між ними не варто ставити знак рівності.
  • У книзі у Отора і Джафера, доставлених у Чорний замок, вже були сині очі, що говорить про їх повне перетворення, тоді як в серіалі їх очі були звичайного кольору і остаточно віхтами вони стали пізніше, коли й напали на лорда командувача.

Виноски Редагувати

  1. Від англ. wight, дослівно Жива людина; у книгах і серіалах фентезі застосовується у значеннях, як у нас вурдалак чи упир, себто, «мрець, що ожив (чи якого оживили)»
  2. В одному з діалогів говориться «неначе синє небо»
  3. Звісно, окрім небесно-синіх очей
  4. Що дивно особливо тоді, коли кістки без м'язів: цікаво, що саме в такому випадку їх рухає?
  5. Ручний лютововк Джона Сноу
Народи
Людські раси Андали · Болотні жителі · Валірійці · Гіскарці · Гірські племена · Дорнійці · Дотракійці · Іббенійці · Перші люди · Залізнонароджені · Жителі Кварта · Жителі Літніх островів · Лхазаріани · Здичавілі · Ройнари
Нелюдські раси Білі ходоки (Віхти) · Гіганти · Діти лісу

Випадкова вікі