FANDOM

Вестерос чи Сім Королівств — один з континентів відомого світу.

Він знаходиться на заході і відділений від іншого континенту, Ессос, Вузьким морем. Майже весь Вестерос, за винятком області на крайній Півночі Стіною посідають Сім Королівств, якими править Король Андалів і Перших Людей.

ВестеросКарта.png

Як правило, коли люди говорять Вестерос і Сім Королівств, вони мають на увазі одне і те ж.

Географія Редагувати

З трьох сторін Вестерос омивають моря: Західне море із заходу, Літнє море з півдня і Вузьке море та Тремтяче море зі сходу.

Невідомо, як далеко материк простягається на північ, але передбачається, що він з'єднаний з полярною шапкою планети. За легендою, в давнину Вестерос і Ессос були одним континентом, а зараз від цього сухопутного «мосту» залишилися Щаблі, група островів у Вузькому морі.

З півдня на північ протяжність Вестероса становить близько двох тисяч кілометрів (мається на увазі відстань до Стіни). Континент сильно витягнутий у цьому напрямку, тому в ширину він досягає максимум дев'ятсот кілометрів.

Вестерос має досить різноманітний ландшафт. Тут є як високі гірські хребти, так і рівнини і великі лісові області. Є численні річки, у тому числі кілька дуже великих.

Клімат Редагувати

Континент витягнутий з півночі на південь, тому клімат на ньому змінюється від холодного на Півночі [1] до жаркого в південних землях. Область за Стіною взагалі називають Землями Вічної Зими тому, що там настає царство снігу і льоду, які ніколи не тануть.

Навпаки, на півдні, в Дорні переважають справжні пустелі і тут жодного разу не бачили снігу, навіть у найсуворіші зими.

Унікальною особливістю світу є те, що сезони тут тривають по кілька років. Їх довжина абсолютно непередбачувана і змінюється випадковим чином, але тривають вони не менше двох років. У момент початку серіалу літо триває вже дев'ять років, що, на думку людей похилого віку, є надзвичайним явищем. Багато хто побоюється, що і прийдешня зима буде такою ж довгою. На відміну від Ессосу, який лежить в екваторіальній області, Вестерос набагато сильніше страждає від довгих зим.

Зима на Півночі — це справжнє випробування для людей, тому місцеві замки будуються в максимально сприятливих районах.

Наприклад, Вінтерфелл знаходиться поблизу численних гарячих джерел, а Дредфорт — поруч із жерлом вулкана.

Для виживання в замках побудовані складні системи теплиць, в яких можна вирощувати овочі взимку. Проте це не рятує всіх, тому, незважаючи на велику територію Північ заселена дуже слабо.

Згідно з міфом, довгі сезони почалися вісім тисяч років тому, коли білі ходоки створили зиму, що триває ціле покоління, і ніч, що триває по кілька років, для того, щоб вторгнутися в Вестерос. Вони зазнали поразки в тій війні від людей і були відкинуті за Стіну. Однак з тих пір нормальна протяжність сезонів так і не повернулася.

Історія Редагувати

В історії Вестероса можна виділити наступні важливі події
  • Дванадцять тисяч років тому континент був заселений дітьми лісу, нелюдською расою, яка жила в гармонії з природою і поклонялася Старим Богам.
  • Перші люди вторглися в Вестерос через Дорн. Вони використовували зброю із бронзи, а у війні з ними діти лісу використовували магію і затопили Щаблі. Конфлікт зайшов у глухий кут, тому раси уклали мирний договір. Перші люди стали поклонятися Старим Богам.
  • Вісім тисяч років тому білі ходоки напали на Вестерос, створивши зиму, яка тривала ціле покоління. Союз перших людей і дітей лісу переміг окупантів, але ця перемога дісталася їм важкою ціною. Незабаром діти лісу зовсім зникли з Вестеросу. У цей же час була зведена Стіна і була створена Нічна варта.
  • Шість тисяч років тому в Вестерос через Вузьке море прийшли андали. Вони змогли підкорити собі південну частину континенту, але на Північ не просунулися, кілька разів зазнавши поразки у Рові Кейлин. В результаті андали заснували безліч дрібних держав на півдні, які згодом злилися в кілька великих.
  • П'ять тисяч років тому ройнари, войовничий народ, що населяв долини однойменної річки в Ессосі, зазнали поразки у війні з Валірійским Фрігольдом. Вони не змогли встояти проти драконів, яких використовували валірійці. Залишки народу, на чолі з королевою Німерією на десяти тисячах суден переправилися через Вузьке море, висадилися в Дорні, увійшли в союз з Мартеллами з Сонячного Списа і завоювали безліч дрібних держав, розташованих тут, створивши могутнє королівство.
  • Чотириста років тому Валірійскій Фригольд був знищений виверженнями вулканів. Ця подія відома як Рок Валирии. Століття потому Таргариены, правили торговим форпостом валирийцев на Драконі Камені, вторглися в Вестерос з невеликою армією і трьома драконами. Эйгон Таргаріен завоював шість королівств, в той час поділяли континент, а його нащадки уклали мирну угоду з Дорном. Так з'явилися Сім Королівств під проводом єдиним правителем.
  • Таргариены правили Сім'ю Королівствами протягом двохсот вісімдесяти років, поки дії Ейріса II Таргариена, якого прозвали «Божевільним королем», не спровокували громадянську війну. По її завершенню сам король і майже всі його нащадки були вбиті, і престол зайняв Роберт Баратеонов, заснувавши нову династію.
  • На момент початку серіала Роберт Баратеонов правил вже сімнадцять років.

Регіони Редагувати

Королівства Редагувати

Сім Королівств, що займають територію Вестерос, розділені на дев'ять регіонів, сім з яких і є ті самі королівства, існували тут до приходу Таргаріенов. Кожним регіоном, крім Королівських земель, править один з великих будинків, але всі вони підпорядковуються королю.

Північ Редагувати

Найбільший, але і самий малонаселений регіон Семи Королівств. Протягом багатьох років ним управляли Старки, які сиділи у замку Вінтерфелл. Хоча Нічна варта, яка захищає Стіну, вважається незалежною організацією і має власні землі, майже всі вважають їх частиною Півночі.

Долина Аррен Редагувати

Більшу частину регіону займають Місячні гори, тому населення, в основному, живе в долинах. Керують регіоном Аррены, що сидять в замку Орлине Гніздо. Долина Аррен сумно відома розбійницькими бандами гірських племен, які часто нападають на подорожніх.

Річкові землі Редагувати

На території цього регіону протікає велика річка Тризуб і її численні притоки. Розташовані в центрі Вестерос, ці землі часто ставали ареною для військових конфліктів. Також цьому сприяли місцеві родючі землі. Ще до вторгнення Таргарієнів Річкові землі були захоплені залізнородженими, тому вони не вважалися восьмим королівством при створенні Семи королівств. Керують регіоном Таллі, що сидять в замку Риверран.

Західні землі Редагувати

Пагорби і невеликі гори регіону знамениті своїми родовищами золота і срібла. Це приносить місцевим домівках велике багатство, а Ланістери, керуючі регіоном, вважаються одними з найбагатших будинків Вестерос.

Залізні острови Редагувати

Найменший по території регіон Вестероса, що займає групу островів у Закатном море на північ від Західних земель. Незважаючи на це, Грейджої, керують їм, один з найбільш войовничих будинків Семи королівств, який не раз піднімав заколоти.

Королівські землі Редагувати

Це єдиний регіон, яким не керує якийсь будинок. Тут знаходиться столиця Семи Королівств Королівська Гавань, де сидить Король на Залізному троні. Регіон відрізняє м'який клімат. Як правило, спадкоємець трону править Драконячим Каменем і островами Вузького моря.

Штормові землі Редагувати

Особливістю місцевого клімату є часті дощі, а також шторми, налітаючі з Вузького моря. Тут також багато лісів, які цілком можна назвати тропічними. Керують регіоном Баратеони, що сидять в замку Штормовий Межа.

Простір Редагувати

Другий за величиною регіон Вестерос, але найбільш густонаселений. Родючі поля не дозволяють людям голодувати, а Тиреллам, керуючим регіоном, — збирати багато податків і мати найбільшу армію на континенті.

Дорн Редагувати

Незалежний регіон, який дотримується політики невтручання у справи інших регіонів. Тут переважають пустелі, а керує регіоном Мартеллы, що сидять в замку Сонячний Спис.

Землі за Стіною Редагувати

Величезні засніжені пустки за Стіною — єдина область континенту, яка не входить в Сім Королівств. Тут мешкають люди, яких називають здичавілі. Вони часто проходять вздовж Тюленячого затоки або затоці Льоду з розбійними цілями.

Поселення Редагувати

У Вестеросі переважає сільське населення, яке живе в невеликих селах поблизу замків, які є оплотом благородних будинків.

Замки Редагувати

Кожен шляхетний дім Вестероса має свій замок. Замки суттєво відрізняються своїми розмірами: від укріпленого будинку-садиби або вежі до величезних, завбільшки з цілий місто споруд. Це, а також доглянутість самого замку, залежить від багатства і влади того чи іншого Благородного будинку.

Міста Редагувати

Міста — досить рідкісна форма поселення в Вестеросі, всього їх налічується не більше пари дюжин. Серед них виділяються п'ять найбільших міст:

Населення Редагувати

Ніхто ніколи не намагався підрахувати кількість людей, що живуть в Вестеросі. Передбачається, що тут живуть кілька мільйонів чоловік. Найбільш малонаселеними регіонами є Північ і Дорн з-за складних кліматичних умов, холодного і пустельного відповідно, і Залізні острова з-за своєї малої території. В протилежність їм самими густонаселеними є регіони Простір і Річкові землі.

Переважаючим населенням Вестероса є люди, але також тут є і нелюдські раси, деякі з яких вважаються міфічними.

Перші люди Редагувати

Це перша людська раса, яка заселила Вестерос. Вони прийшли з Дорну, поступово зайнявши весь континент. Однак після вторгнення андалів Перші люди були витіснені в північні області Вестерос і згодом майже змішалися з ними, хоча раніше є домінуючою етнічною групою на Північі.

Здичавілі Редагувати

Люди, що живуть за Стіною. Вони походять від перших людей. Здичавілі діляться на безліч дрібних племен, які постійно ворогують один з одним.

Андали Редагувати

Домінуюча етнічна група в Вестеросі, захопила континент близько шести тисяч років тому. Більшість людей Вестероса відносяться до андалам або народилися від змішаних шлюбів між андалами та іншими расами. Самі себе андали вважають найбільш цивілізованим і культурним народом в порівнянні з іншими народами континенту.

Железнорожденные Редагувати

Ця етнічна група також походить від змішаних шлюбів між андалами і першими людьми, як і інша частина населення Вестерос, але географічна ізоляція на Залізних островах створила умови для її окремого розвитку. Так железнорожденные мають власну віру і культуру, центром якої стало піратство.

Ройнари Редагувати

Ройнары населяють Дорн і є нащадками войовничої раси кочівників з Эссоса. Зараз ця етнічна група також змішалася з андалами і першими людьми, але вздовж морського берега живе ще досить багато чистокровних ройнарів. Їх відрізняє оливковий колір шкіри і темні кучеряве волосся.

Діти лісу Редагувати

Нелюдська раса і споконвічні мешканці Вестероса. Згідно з міфами, діти лісу були низькорослими, дуже довго жили і володіли магічними здібностями. Після навали білих ходоків вісім тисяч років тому ця раса поступово зникла з Вестерос.

Білі ходоки Редагувати

Легендарна нелюдська раса, що мешкає далеко на півночі. Ці істоти, можливо, створені з льоду, вторглися в Вестерос вісім тисяч років тому, але були переможені союзом дітей ліси і перших людей. Згідно з міфами, білі ходоки не були знищені, а впали в тисячолітній сон, щоб коли-небудь повернутися знову.

Гіганти Редагувати

За повідомленнями здичавілих, яким, втім, мало хто вірить, ця міфічна раса як і раніше живе за Стіною і деякі племена контактують з ними. Ніхто з Нічної варти, крім Джона Сноу, жодного разу не бачив гігантів.

Цікаві факти Редагувати

  • За заявою Джорджа Мартіна, розмір Вестероса близький Південній Америці.
  • Здається, що в серіалі розмір континенту менше, ніж у книзі, але точно визначити різницю складно. Цілком можливо, що ця різниця невелика і просто окремі відстані частково були принесені в жертву динаміці сюжету серіалу.

Виноски Редагувати

  1. Де навіть самого довгого і «теплого» по північним поняттям літа нерідко пролітає «літній сніг»

Відомий світ
Вестерос Дар · Видола Аринів · Дорн · Залізні острови · Землі за Стіною Західні землі · Королівські землі (Королівська гавань) · Північ· Простір · Річкові землі · Сім Королівств · Стіна · Тор · Туманний ліс · Штормові землі
Ессос Асшай · Бухта Работоргівців · Вільні міста · Дотракійське море · Лхазар · Кварт · Іббен · Йі Ти · Землі Тіней · Півострів Валірія · Червоні пустки
Соторос Літні острови · Наат · Острови Василіска
Інше Шаблон:Відомий світ

Випадкова вікі