FANDOM

House Baratheon banner

Прапор Баратеонів із Штормового межі.

Баратеони — один з великих домів Вестероса, і наймолодший з них. Символ цього будинку — чорний коронований олень, що стоїть на задніх ногах на золотому полі, а його девіз: «Нам — лють». Корона на гербі з'явилась не одразу, вона була додана туди, коли Роберт Баратеон завоював Залізний трон.

Спочатку родовим гніздом Баратеонів був замок Штормова Межа, але після того, як Роберт став королем, дому став належати також замок Таргарієнів Драконів Камінь, а сам король став правити з Королівської Гавані.

Коли Роберт помер, дім Баратеонів розділився на три ворогуючі групи:

ІсторіяРедагувати

Становлення ДомуРедагувати

Родоначальником дому є Оріс Баратеон, який був воєначальником у Ейгона Завойовника. Ходили чутки, що Оріс є бастардом і зведеним братом Ейгона. Оріс вбив останнього короля Штормового Межі, Аргилака Гордовитого, і зайняв замок. Його доньку, Аргеллу, він взяв у дружини.

Повстання РобертаРедагувати

Шаблон:Головна 281 рік тому Роберт Баратеон підняв повстання проти короля Ейріса II Таргарієна, якого прозвали «Божевільним королем». Тоді син короля, Рейгар Таргарієн, викрав кохану Роберта і сестру Эддарда Старка, Лианну, а також убив її батьків. Баратеони, при підтримці Старків, Арренів і Таллі розгромили армію Таргарієнів в битві біля річки Тризуб, в той час як Ланістери захопили Королівську Гавань. Було вирішено, що королем стане Роберт. Щоб зміцнити союз, він одружився на Серсеї Ланістер.

Королівський будинокРедагувати

Після того, як Роберт переїхав в Королівську Гавань, щоб правити королівством, замок Штормовий Межа зайняв його молодший брат, Ренлі, який у той час був ще дитиною. А Станніса Баратеона відправили в Драконівський Камінь, який, за часів Таргарієнів, традиційно був замком, де правив спадкоємець престолу. Станніса це не дуже порадувало, так як він вважав, що Драконівський Камінь не так затишний і зручний, як Штормовий Межа. Однак такий вмілий воєначальник як Станніс, був потрібен там, тому що йому у володіння дісталися також землі поруч з Черноводною затокою, які належали самим затятим прихильникам Таргарієнів.

Те, як Роберт хотів розділити свої володіння між спадкоємцями, так і залишилося незрозумілим. Можливо, у нього навіть не було ніякого плану. У будь-якому випадку, після його смерті це виявилося невдалим, і вибухнула війна між претендентами на Залізний трон.

Війна п'яти королівРедагувати

Шаблон:Головна

Початок протистоянняРедагувати

Файл:KL baratheon sigil.png

Через 17 років після сходження на престол Роберт Баратеон помер від рани, яку отримав на полюванні, а його син, Джоффрі Баратеон, зайняв престол. Але його права на трон почали заперечувати, так як стало відомо про те, що Джоффрі не є сином короля. Насправді батьком усіх дітей Серсеи був її брат, Джеймі Ланністер. Тому проти Джоффрі почали війну брати Роберта Станніса, який став законним спадкоємцем, і Ренлі Баратеон, який хоч і не був законним спадкоємцем, але вважав, що повинен зайняти престол, оскільки думав, що правитиме краще, ніж брат. У конфлікті також виявилися замішані правителі двох регіонів Вестеросу, які хотіли незалежності для своїх земель, і вибухнув військовий конфлікт, який отримав назву Війна п'яти королів. Будинок Баратеонів розділився на три ворогуючі фракції.

Stannis sigil square

Символ Баратеонів з Драконячого Каменю.

На чолі першої стояв Джоффрі Баратеон, ця гілка будинку стала називатися Баратеони з Королівської Гавані. З-за чуток про походження Джоффрі, ніхто з лордів Штормових земель не став його підтримувати.

Станніс Баратеон утворив свій власний будинок, який стали називати будинком Баратеонів з Драконячого Каменю. З-за того, що Станніс — суворий чоловік, мало хто з лордів Штормових земель його підтримав.

Renly sigil

Символ Баратеонів, видозмінений Ренлі.

Більшість з лордів Штормових земель підтримали молодшого брата Станніса і Роберта, Ренлі Баратеона, хоч він і не був законним спадкоємцем. Він не створив свою фракцію і свій будинок, а просто проголосив себе главою всіх Баратеонів. Щоб зміцнити свої військові сили, він уклав союз з будинком Тіреллів і одружився на Маргері Тіреллі. В якості символу будинку він залишив оленя, але трохи видозмінив його: олень став золотим на зеленому тлі, що натякало на колір символу його нових союзників, Тіреллов.

Смерть РенліРедагувати

Пізніше Ренлі був убитий, у нього не залишилося спадкоємців. Лорди Штормових земель перейшли на бік Станніса, Тірелли — ні, так як вони підозрювали про причетність Станніса до смерті Ренлі. Отримавши нових союзників, Станніс спробував захопити Королівську Гавань, але безуспішно, майже вся його армія виявилася розбита.

Так одна з фракцій вибула з боротьби і будинок розділився на дві гілки. Передбачувані діти Роберта, спочатку Джоффрі, а після нього — Томмен, займали залізний трон. І хоча вони носили прізвище Баратеон, фактично країна перебувала в рука Ланістерів. Станніс, був законним спадкоємцем, продовжив воєнні дії, спрямовані на завоювання королівства і повалення бастардів Джеймі Ланістера.

Якщо говорити про Баратеонів як про правителів Штормових земель, то й тут вони були відсутні, так як всі їхні сили були розбиті силами Джоффрі. Станніс продовжив правити землями, що були у нього до війни, Драконячим Каменем і деякими районами недалеко від нього. Хоча гарнізон, вірний Станнісу, охороняв для нього неприступну Штормову Межу.

Кінець протиборстваРедагувати

Станніса вбили неподалік від Вінтерфелла після поразки його армії в битві з Болтонами. Його дружина і дочка померли трохи раніше. Таким чином, протистояння двох ворогуючих гілок будинку закінчилося, і будинок Баратеонів з Драконячого Каменю перестав існувати. А серед тих, що вижили представників будинку Баратеонов з Королівської Гавані залишився лише король Томмен, мати і дружина. При цьому фактично будинок Баратеонов виявився знищений, так як Томмен не є істинним сином Роберта, а його єдиний відомий живий син Джендрі — всього лише бастард.

Представники будинкуРедагувати

ПредкиРедагувати

Васальні домиРедагувати

Виноски Редагувати

Баратеони
Титули
Baratheon Герб
Верховні Володарі Штормових Земель · Лорди Штормової Межі
Столиця Штормова Межа
Землі Штормові землі
Предки дому Дюрран · Аргілак Гордовитий · Оріс Баратеон · Аргалія Баратеон · Моніка Баратеон · Мікал Баратеон · Ліонель Баратеон · Боррос Баратеон
Глава дому Томмен I
Представники, що померли Роберт Баратеон · Ренлі Баратеон · Станніс Баратеон · Стеффон Баратеон · Кассана Баратеон
Представники, що живуть
Придворні
Шляхетні родини
Королівські землі Баратеони з Королівської Гавані · Баратеони з Драконячого Каменю · Таргарієни · Блекфайри · Блаунти · Веларіони · Ріккери · Росбі · Слінти · Стокворти · Торни · Холларди
Північ Старки · Болтони · Амбери · Гленмори · Гловери · Дастіни · Карстарки · Кассели · Локі · Мандерли · Марші · Мормонти · Ріди · Рісвелли · Сервіни · Толхарти · Уайтхілли · Форрестери · Хорнвуди
Річкові землі Таллі · Фреї · Бейліши · Блеквуди · Бракени · Вуди · Дарри · Квохеріси · Лотстони · Мадди · Маллістери · Мутони · Смолвуди · Стронги · Тауерси · Уенти · Харровеї · Еренфорди
Долина Аренів Аррени · Ігени · Корбреї · Ліндерли · Мури · Ройси · Толлетти · Уейнвуди · Хантери
Західні землі Ланістери · Вестерлінги · Грінфілди · Кастерли · Клігани · Крейкхолли · Лорхи · Леффорди · Марбранди · Пейни · Рейни · Сарсфілди · Серрети · Свіфти · Ярвіки
Штормові землі Баратеони · Дюррандони · Грандісони · Дондарріони · Карони · Коннінгтони · Сванни · Селми · Сіворти · Тарти · Тойни · Тренти · Ерроли · Естермонти
Простір Тірелли · Гарднери · Бісбери · Окхарти · Редвіни · Тарли · Флоренти · Фоссовеї · Хайтауери · Ешфорди
Дорн Мартелли · Айронвуди · Алліріони · Блекмонти · Гаргалени · Дальти · Дейни · Джордейни · Кворгіли · Манвуди · Сантагари · Уллери
Залізні острови Грейджої · Хоари · Блектайди · Ботли · Гудбразери · Мерліни · Харлоу

Випадкова вікі